×

چک لیست چکاپ خودرو قبل از سفر

25 خرداد 1401 ادمین لوازم آنلاین

موارد لحظه آخری که می توانند سفر شما را خراب کنند بسیار می باشد.به همین منظور ما لیستی از مواردی که حتما باید قبل از سفر انجام دهید را برای شما آورده ایم تا با خیالی آسوده و مطمئن به سفر بروید و اوقات خوشی را سپری نمایید.

چک لیست بازدید خودرو قبل از سفر

چک لیست بازدید خودرو قبل از سفر

 هنگامی که یک سفر جاده‌ای را برنامه‌ریزی کردید، هتل‌ خود را رزرو کردید، فعالیت‌های خود را سازماندهی کردید، و از موارد نگهداری طولانی‌مدت وسیله نقلیه خود مراقبت کردید، هنوز تعدادی جزئیات وجود دارد که در هفته‌ها، روزها و ساعت‌های قبل باید بررسی کنید. به جاده زدی فهرست مفیدی از مهم‌ترین مواردی را که باید قبل از رفتن به جاده‌های باز انجام دهید، بخوانید.

تنظیم باد لاستیک خودرو

تنظیم باد لاستیک خودرو

یک سفر طولانی با سرعت بزرگراه می تواند گرمای زیادی را به لاستیک های شما وارد کند، به خصوص در تابستان - بنابراین مطمئن شوید که لاستیک های شما به درستی باد شده اند. و فقط با تنظیمات استاندارد پیش نروید. اگر وسایل خانواده و تعداد زیادی از وسایل را حمل می کنید، ببینید آیا دفترچه راهنمای مالک شما فشار بیشتری را برای وسیله نقلیه با بار سنگین توصیه می کند یا خیر.

چک کردن و فرسودگی تایرها قبل از سفر

چک کردن و فرسودگی تایرها قبل از سفر

پاره بودن و مستهلک بودن لاستیک خودرو می تواند در هر لحظه ای برای شما دردسر ایجاد کند. اگر سطح آج لاستیک پایین می باشد نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. یک سهل انگاری در تعویض نکردن لاستیک فرسوده می تواند خسارات مالی و جانی زیادی را به شما وارد کند.

بیشتر بدانید:

آج لاستیک چقدر باید باشد؟

لاستیک ها تاریخ انقضا دارند. یک توافق کلی وجود دارد که اکثر لاستیک‌ها باید در حدود شش سال بازرسی شوند، در صورت عدم تعویض، و پس از 10 سال باید کاملاً تعویض شوند، صرف نظر از اینکه چقدر آج باقی مانده است. از کجا می دانید لاستیک هایتان چند ساله هستند؟ یک کد روی دیوار کناری وجود دارد که می توانید در اینجا در مورد آن بخوانید. ساییدگی ملاحظات بسیار ساده تری است: تایرسازان و حامیان ایمنی می گویند که لاستیک زمانی که عمق آج آن به 2/32 اینچ برسد فرسوده می شود. همه چیز خوب است، اما چیزی که بیشتر مالکان خودرو می خواهند بدانند این است که انتظار داشته باشند مجموعه ای از لاستیک های جدید قبل از نیاز به تعویض، چه مدت دوام بیاورند.

چک کردن لاستیک زاپاس

چک کردن لاستیک زاپاس

لاستیک پنچر یکی از معضلات رانندگان در سفر می باشد. بنابراین مطمئن شوید که آماده هستید. فشار هوای زاپاس خود را بررسی کنید و حتی آن را بالاتر از حد توصیه شده باد کنید تا پس از یک سفر طولانی آماده باشد.

چک کردن سیستم سرمایش و گرمایش خودرو قبل از سفر

چک کردن سیستم سرمایش و گرمایش خودرو قبل از سفر

با توجه به اینکه کشور ما چهارفصل می باشد ، قبل ازاینکه سفر خود را شروع کنید حتما ترموستات بخاری خودرو و همچنین گاز کولر خودرو را چک کنید و از سالم بودن آنها اطمینان پیدا کنید.

چک کردن سیستم ترمز

چک کردن سیستم ترمز

سیستم ترمز مهم ترین بخش خودرو برای ایمنی بیشتر می باشد و داشتن لنت ترمز مناسب و سطح کافی روغن ترمز می تواند ایمنی سفر ما را به میزان زیادی بالا ببرد.

چک کردن و سفت کردن مهره های چرخ های خودرو

سفت کردن مهره های چرخ های خودرو

سفت کردن هر مهره و پیچ و مهره ماشینتان نه عملی است و نه ضروری، اما پیچ‌ها یا مهره‌هایی که چرخ‌ها را به خودرو متصل می‌کنند، اغلب به دلیل چرخش لاستیک، تغییرات اخیر لاستیک، یا استرس‌ها و لرزش‌های رانندگی شل می‌شوند.

باتری خودرو

باتری خودرو

 

در صورت امکان، قبل از سفر زمان خوبی برای بررسی مایع موجود در باتری است. اگر بست های باتری شما خوردگی نشان می دهد ، کابل ها را بردارید و بست باتری را به درستی تمیز کنید. اگر باتری وسیله نقلیه شما قدیمی تر می باشد ، داشتن مجموعه ای از کابل های ایده بدی نیست.

بررسی سطح مایعات خودرو

بررسی سطح مایعات خودرو

 

روغن موتور، آب رادیاتور ، مایع گیربکس، روغن فرمان، روغن ترمز و مایع شیشه شوی. همه این موارد مهم هستند و برخی از آنها نیاز به یک روش خاص برای بررسی دارند، مانند بررسی روغن گیربکس در هنگام کار موتور. برخی خودروها از مایعات غیر استاندارد برای خنک کننده و فرمان برقی استفاده می کنند، و اگرچه لزوماً گران نیستند، اما ممکن است در یافتن آنها در سفر مشکل داشته باشید. آنها را در خانه پر کنید، جایی که می توانید به راحتی وسایل را پیدا کنید.

چک کردن چراغ ها و تیغه های برف پاک کن

چک کردن چراغ ها و تیغه های برف پاک کن

 

به دلیل اهمیت سالم بودن چراغ ها بررسی کنید که همه چراغ‌های خودروی شما کار ‌کنند. تهیه و خرید لامپ های غیر معمول ممکن است در جاده سخت باشد و تعویض لامپ های عقب در زمانی که صندوق عقب شما پر از وسیله می باشد بسیار آزار دهنده است. همچنین مطمئن شوید که برف پاک کن های شیشه جلو در وضعیت مناسبی قرار دارند.

چک کردن لوازم الکترونیکی و سالم بودن ضبط و باندهای خودرو

چک کردن لوازم صوتی و الکترونیکی خودرو قبل از سفر

یک خانواده چهار نفره می تواند به راحتی با شش وسیله الکترونیکی یا بیشتر سفر کند. اطمینان حاصل کنید که تمام وسایلی را که می‌خواهید همراه داشته باشید، به همراه کابل‌های لازم برای شارژ و اتصال آن‌ها به فندکی خودرو را همراه خود داشته باشید.و فراموش نکنید که موسیقی، کتاب‌های صوتی یا پادکست‌ها را برای جذاب‌تر کردن مسیرهای طولانی جاده بسیار مهم می باشد.

ابزار مورد نیاز در مسافرت

جعبه ابزار داخل خودرو

با شانس، هیچ مشکلی در سفر شما پیش نخواهد آمد. اما داشتن چند پیچ گوشتی و آچار ضرری ندارد. یک چراغ قوه در صورتی که مثلاً یک آپارتمان در شب اتفاق بیفتد خوب است. اگر به صورت انفرادی سفر می کنید، آن را به یک لامپ سر نصب کنید.

جی پی اس خودرو

جی پی اس خودرو

شما مسیر خود را برنامه ریزی کرده اید، اما همچنان باید آن را دنبال کنید. GPS برای پیمایش در شهرهای عجیب و غریب عالی است و اگر قصد دارید از GPS تلفن خود استفاده کنید ، که گزینه بسیار خوبی است نوعی پایه داشبورد و یا همان هولدر موبایل همراه خود داشته باشید.

شستن خودرو قبل از سفر

شستن خودرو قبل از سفر

یکی دیگر از موارد مهم قبل از شروع سفر ، شست و شوی خودرو می باشد. تمیز بودن خودرو تنها جنبه زیبایی ندارد و در جاده میزان دید راننده و سرنشینان را بیشتر می کند.حتی اگر زمان کافی را ندارید حتما نسبت به تمیز کردن آینه ها و شیشه ها اقدام نمایید.

بررسی لحظه آخری مسیر

در نهایت قبل از حرکت  و همچنین هر روزی که در حال سفر هستید ، مسیر خود را در لحظه آخر بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک تصادف زنجیره ای ، بلایای طبیعی یا پروژه ساختمانی یا پروژه های راهداری ترافیک را در جاده‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید مختل نکرده است. گرفتن. اکثر ایالت ها وب سایت هایی دارند که جزئیات دقیق پروژه های ساختمانی و بسته شدن جاده ها را ارائه می دهند. به هر حال، هیچ چیز هیجان و لذت یک سفر جاده ای را سریع تر از ترافیک سپر به سپر نمی کشد.

تهران-خیابان ملت

Lavazemonline@gmail.com