×

مقایسه جک S5 و تیگو 7

23 خرداد 1401 ادمین لوازم آنلاین

چری تیگو 7 و جک S5 دو خودروی محبوب چینی می باشند که رقیبی جدی برای یکدیگر محسوب می شوند. با خواندن مقاله زیر تمام جزئیات این دو خودرو را با یکدیگر را مقایسه کنید و راحت تر خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.

مشخصات چری تیگو7

این شاسی‌بلند دارای سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای و سیستم چند رسانه‌ای 9 اینچی با آینه‌کاری اندروید و سیستم Apple Car می باشد.

رنگ‌ بندی تیگو 7

تیگو 7 در رنگ‌های نقره‌ای متالیک، خاکستری متالیک، مشکی متالیک و سفید مرواریدی موجود می باشد. این خودرو دارای دوربین دید 360 درجه و کیسه هوای جلو و کیسه هوای جانبی و همچنین فضای صندوق عقب بزرگ 414 لیتری است.

آپشن های تیگو 7

آپشن های تیگو 7

خودروی تیگو 7 واقعاً مملو از فناوری است. از موارد مهمی که به بهتر دیده شدن این خودرو می توان به این موارد اشاره کرد: اقلامی از قبیل چراغ‌های مه شکن کمکی گوشه، آینه‌ها و قاب‌های رنگی خودرو، دستگیره‌های کرومی بیرونی درها، سپرها، ترمز دیسکی 4 چرخ با ABS و EBD و ISOFIX.

لیست کامل اقلام Tiggo 7

لیست کامل اقلام تیگو 7

فرمان روکش چرمی

قفسه سقفی طولی

آفتابگیر آینه ای با نورپردازی

آفتابگیر آینه ای (راننده و سرنشین)

برف پاک کن / واشر / مه شکن شیشه عقب

نشانگرهای جهت درب

چراغ جلو LED

چراغ عقب مه شکن

ISOFIX - بست صندلی کودک

نشانگر فشار و دما تایر

ترمز دیسکی 4 چرخ با ABS و EBD

چراغ های جلو با تنظیم ارتفاع برقی

و دسته جلو

زیر دستی عقب با جا لیوانی

پایداری الکترونیکی و کنترل کشش

کنسول مرکزی توتال با محفظه ذخیره سازی

کمربند و پشت سر 3 نقطه برای 5 سرنشین

نیمکت های با روکش پارچه

صندلی های روکش چرمی

صندلی عقب تقسیم شده (60/40)

کولر گازی دو زون

دستگیره های ایمنی

دو کیسه هوای جلو و نشانگر کمربند راننده و سرنشین

کیسه هوای جانبی برای راننده و سرنشین

کیسه هوای پرده ای

روشنایی اتوماتیک چراغ های جلو

هشدار باز کردن / قفل کردن درب و کنترل از راه دور

4 چرخ آلیاژی رینگ 18 اینچی

4 رینگ آلیاژی 17 اینچی

مشخصات کامل تیگو 7

در حال حاضر، چری گیربکس اتوماتیک را در دسترس قرار نداده است که این یک نقطه ضعف چری تیگو 7 است. اما این برند اعلام کرد که به زودی این گزینه را خواهد داشت.

موتور چری تیگو 7: موتور 1.5 لیتری VVT توربو iFlex

ارتفاع (میلی متر) 1.670

کمک فنرهای تلسکوپی تحت فشار و نوار ضد غلتک

ظرفیت مخزن (L) 57

محموله (کیلوگرم) 370

طول (میلی متر) 4.505

جلوی مستقل مک فرسون با فنرهای سیم پیچ،

دیسک های تهویه شده جلو

دستیار قدرتی پیشرونده فرمان

فاصله بین دو محور (mm) 2.670

عرض (mm) 1.837

رینگ آلیاژی (آلومینیوم) 18 اینچ - 225/60 R18 (TXS)

وزن در حالت دویدن (کیلوگرم) 1.445

قدرت (اسب بخار) 150 (اتانول) 147 (بنزین)

چرخ / لاستیک آلیاژ سبک (آلومینیوم) رینگ 17 ″ – 225/65 R17 (T)

نوع سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)

گشتاور (mkgf) 21.4 (اتانول یا بنزین)لوازم یدکی

گیربکس 6 سرعته DCT (کلاچه دوبل)

عقب مستقل چند پیوندی با فنرهای سیم پیچ،

دیسک های جامد عقب

حجم صندوق عقب (L) 414 / 1100

میزان مصرف سوخت تیگو 7

10.9 کیلومتر در لیتر در شهر

12.3 کیلومتر در لیتر در جاده

بررسی جک S5

بررسی جک S5

JAC S5 کلاس K1 با محرک جلو است که در سال 2012 در یکی از نمایشگاه های خودرو در گوانگژو به نمایش درآمد. اولین "پرستوهای" سازنده چینی JAC در کنار غول کره جنوبی هیوندای ساخته شد. بعداً این همکاری متوقف شد. با این حال، استادان امپراتوری آسمانی هنوز هم همه راه‌حل‌های موفق را از همسایه خود حذف می‌کنند. کل محدوده مدل JAC است.

مشخصات ظاهری جک S5

مشخصات جک S5

ظاهر خودرو بسیار تهاجمی به نظر می رسد. به دلیل سپر بالا و جلوپنجره بزرگ رادیاتور، خودرو شبیه خودرویی نسبتاً صعودی و جذاب به نظر می رسد. این کراس اوور کمی شبیه یک حیوان درنده به نظر می رسد. خودروی ارائه شده دارای فرم های ساده ای است که در مورد شاخص های آیرودینامیکی نسبتاً خوب یک کراس اوور صحبت می کند. کارهای زیادی روی نمای بیرونی JAC S5 انجام شده است و خودروی جدید حتی زیباتر از مدل قبلی خود به نظر می رسد. در ابتدا می توان از آن به عنوان چراغ های جلو اپتیکال یاد کرد که کمی بیشتر شده اند و گویاتر به نظر می رسند و مه شکن ها افزوده عجیبی به نظر نمی رسند.

اپتیک جاده را به خوبی روشن می کند، اما در عین حال اتومبیل های روبرو را کور نمی کند. آنها در چاه های کوچکی قرار دارند که در داخل آن ها و کانال های هوا برای خنک کردن دیسک های ترمز طراحی شده اند. این همچنین در مورد ورودی هوای مرکزی که تقریباً در سراسر جلوی دستگاه قرار دارد، صدق می کند. خطوط پیچیده در فیرینگ جلو در منگنه های روی کاپوت و نمای غیر قابل توجه دنده های واقع در کناره سطح بدنه ادامه دارد.

قسمت جلوی JAC حاوی عناصری از یک خودروی خارج از جاده است که به نظر می رسد یک جیپ کاملاً وحشیانه و پیچیده است که البته می تواند در جریان ترافیک خودنمایی کند. همچنین، بسیاری از مردم دوست دارند که کسانی که در ردیف دوم می نشینند احساس ناراحتی نکنند، زیرا سقف دیگر به شکل گذشته نیست و فضای زیادی در آن غرق نمی شود که فضای کافی را به خصوص برای سر. همچنین لازم است دیسک هایی به قطر 17 اینچ که بسیار شیک به نظر می رسند و در لاستیک های لاستیکی کم پروفیل "قرار می گیرند" که عرض آنها 2100 میلی متر است اختصاص دهید.

عقب خودروی جک S5 بسیار شبیه خودروی آلمانی Audi Q5 است. نگاهی به شکل جالب لامپ ها، خط صاف و زیر نقطه گذاری آنها ضروری است. با این حال خود سپر عقب که دارای بازتابنده های افقی نیز می باشد، تقریباً مشابه برند آلمانی ساخته شده است.

فضای داخلی جک S5

نمای داخلی جک S5

به طور کلی، اگر به عکس ها نگاه کنید، همه چیز با کیفیت بالایی طراحی شده است و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. فرمان کاملاً معمولی نصب شده بود، اما داشبورد بسیار شیک به نظر می رسد و دارای دو چاه عمیق است که با رنگ آبی دلپذیر برای چشم روشن می شود. آنها متناسب با سنسورهای سرعت سنج و سنسورهای سرعت موتور هستند. همه اینها با صفحه رنگی رایانه برد تکمیل شد.

نباید فراموش کرد که توسعه کابین JAC S5 توسط متخصصان ایتالیایی انجام شده است که همانطور که می دانید قادر به انجام همه این کارها هستند. از جمله مواد مورد استفاده برای تکمیل می توان به چرم، جایگزین چرم، تکمیل پارچه، وجود آلومینیوم و پلاستیک صیقلی اشاره کرد. باید فوراً گفت که بوی نامطبوعی که همه از آن اجتناب می کنند، کاملاً وجود ندارد و لمس آن کاملاً خوشایند است.

دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی، به‌عنوان مثال، برای تنظیم صدا بر روی کلیپ، به‌راحتی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، برای راه اندازی واحد قدرت، نیازی به جستجوی مداوم قفل احتراق نیست، زیرا موتور با فشار دادن یک دکمه روشن می شود.لیست قیمت لوازم یدکی جک S5 بیایید به سراغ صندلی های ردیف 1 و 2 برویم، شایان ذکر است که نشستن روی آنها کاملاً راحت است، به طور کلی، آنها طبق یک طرح استاندارد برای اتومبیل ها، تولید چین - شکل صاف و عدم وجود پهلو ساخته می شوند. پشتیبانی. صندلی راننده دارای تنظیمات درایو الکتریکی است. همچنین در تجهیزات استاندارد شامل فرمان با قیطان لبه چرمی، قابلیت تنظیم فرمان در ارتفاع و عمق، تکیه گاه برقی کمری صندلی های نصب شده در جلو ، شیشه های برقی تمام درها و 6 عدد ایربگ ، وجود تهویه مطبوع، سیستم صوتی بهبود یافته با پشتیبانی از CD ، MP3 ، USB ، AUX ، آی پاد و بلوتوثکه فضای داخل کابین را دلنشین تر می کند.

عوامل راحتی داخل کابین جک S5

ستون فرمان قابل تنظیم

فرمان برقی ZF

در دسترس بودن مولتی تول

تزئینات چرمی چرخ سر

در دسترس بودن تهویه مطبوع

مجهز بودن همه درب ها به پنجره های برقی

گرم شدن و هدایت شدن آینه های دید عقب بیرونی به صورت الکتریکی

روشنایی اضافی محفظه چمدان

صندلی را در شش جهت قرار دهید

ضبط کننده رادیویی با پشتیبانی از USB

6 ستون

شیشه های مونتاژ حرارتی

پارکترونیک عقب

قرار داشتن تکیه گاه دستی در مرکز

جا لیوانی برای راننده و مسافر مجاور

زیرسیگاری و فندک موجود

روشنایی داخلی و درب کمکی

مشخصات فنی جک S5


موتور استاندارد JAC S5 یک موتور چهار سیلندر دو لیتری بنزینی با ظرفیت 2.0 لیتر DOHC است که 136 اسب بخار قدرت تولید می کند. این به خودرو کمک می کند تا به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد. سازندگان مصرف سوخت را تنها در 90 کیلومتر در ساعت 7.1 لیتر اعلام می کنند.

صفر تا صد جک S5
صفر تا صد این خودرو در 8.7 ثانیه پوشش داده می شود. دومی با یک توربین با همان حجم 2 لیتری عرضه می شود که می تواند قدرت را تا 176 اسب بخار افزایش دهد.

این خودرو به مرز 190 کیلومتر در ساعت و مصرف سوخت 7.7 لیتر خواهد رسید. آنها با یک گیربکس 5 سرعته دستی همگام شده اند. تمامی نسخه های خودروهای JAC S5 دارای ABS و EBD خواهند بود. فرمان هیدرولیک نیز تعبیه شده است، بنابراین نیازی به صرف تلاش زیاد برای چرخاندن فرمان نخواهد بود. فرمان برقی اختیاری را می توان سفارش داد.

ابعاد خودروی جک S5

JAC S5 4430 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1660 میلی متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور 2645 میلی متر است. اگر راننده داخل خودرو باشد، فاصله از زمین حداقل 200 میلی متر است و اگر کل خودرو بارگیری شود، این رقم تنها 20 میلی متر کاهش می یابد که در نهایت 180 میلی متر می شود. فاصله از زمین واقعا بد نیست. با آن می توان از رفتن در جاده های خود نترسید.

نتیجه گیری

 طبق مواردی که گفته شد به این نتیجه می رسیم که هر دو خودرو طراحی زیبایی دارند.از لحاظ قدرت موتور ، جک S5 با قدرت 174 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه نسبت به تیگو 7 قوی تر است چرا که قدرت موتور تیگو 7 نسبت به جک S5  کمتر می باشد و 144 دور در 5200 دور در دقیقه می باشد.

از لحاظ مصرف سوخت ، تیگو 7 شرایط بهتری نسبت به جک S5 دارد. مصرف سوخت ترکیبی تیگو 7 به میزان 6.7 لیتر در 100 کیلومتر می باشد در شرایطی که این عدد برای جک S5  8.6 لیتر در 100 کیلومتر می باشد.

از لحاظ سرعت ، جک S5 و تیگو 7 با هم تفاوت چندانی ندارند. چرا که نهایت سرعت جک S5 190 کیلومتر می باشد و این موضوع برای تیگو 7 به میزان 185 کیلومتر بر ساعت است.

مقایسه آپشن و امکانت رفاهی جک S5 و تیگو 7

داشتن امکانات رفاهی بالا یکی از موارد مهم در محبوبیت خودروها می باشد که در چند سال اخیر اغلب کمپانی های چینی روی این موضوع به خوبی مانور داده اند و توانسته اند امکانات رفاهی خوبی را به سرنشینان ارائه دهند. با بررسی دقیق جک S5 و تیگو 7 به این نتیجه می رسیم که تیگو 7 شرایط و امکانت رفاهی بهتری را نسبت به خودروی جک S5 دارد و این خودرو یکی از خودروهای چینی می باشد که آپشن های بسیار بالایی دارد.

مقایسه ایمنی جک S5 و تیگو 7

یکی از موارد مهم برای خرید خودرو ایمنی خودرو می باشد که طبق تست های بین المللی هردو خودرو 5 ستاره را دریافت کرده اند و تنها موردی که برگ برنده تیگو 7 می باشد ، سیستم یکپارچه فولادی در بدنه تیگو 7 می باشد که ایمنی سرنشینان خودرو بالاتر می برد.

پس در پایان بعد از مطالعه این مقاله نتیجه می گیریم تیگو 7 از لحاظ امکانت رفاهی و فنی و ایمنی از جک S5 می باشد .

در ادامه بخوانید:

علت روشن شدن چراغ چک جک S5

عواقب عدم تعویض به موقع تسمه تایم

 

تهران-خیابان ملت

Lavazemonline@gmail.com