×

علت روشن شدن چراغ چک جک S5

23 خرداد 1401 ادمین لوازم آنلاین

چه درب به‌طور نامناسب بسته باشد، چه هشدار وحشتناک موتور چک، چراغ‌های هشدار داشبورد نحوه ارتباط خودروی جک S5 با شما در هنگام بروز مشکل است.در خودروهای امروزی برای هر مشکل و خطا چراغ خاصی وجود دارد که ما را در جریان قرار می دهد.به همین منظور انواع چراغ های هشداردهنده جک s5 را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

چراغ چک جک s5

 چراغ های هشدار داشبورد جک S5 هر بار که وسیله نقلیه خود را روشن می کنید، روشن می شوند، زمانی که خودروی شما گرم می شود، برای مدت کوتاهی روشن می شوند و مطمئن می شوند که همه سیستم ها ایمن و آماده حرکت هستند. گاهی ممکن است یک چراغ روشن بماند که نشان دهنده وجود مشکل است. اگر یک یا چند چراغ هشدار برای مدت کوتاهی روشن نشدند، به همان اندازه هوشیار باشید. اگر آنها کار نمی کنند، ممکن است نتوانید مشکلی را که آنها به شما هشدار می دهند تشخیص دهید.

اما اگر معنی چراغ چک را نمی‌دانید و یا تصمیم می‌گیرید که آن را نادیده بگیرید مطمئن باشید که حتی یک مشکل کوچک می‌تواند به یک مشکل بزرگ‌تر، گران‌تر و حتی خطرناک تبدیل شود. حتی باهوش‌ترین و باتجربه ترین راننده خودرو هم می‌تواند در رمزگشایی پیامی که چراغ هشدار می‌خواهد منتقل کند، مشکل داشته باشد. فراموش نکنید روشن شدن چراغ های هشدار داشبورد بسیار متفاوت و مرموز هستند که نادیده گرفتن آنها تبعات مالی و حتی جانی زیادی را می تواند به دنبال داشته باشد.

رائول آربلائز، معاون موسسه بیمه مرکز تحقیقات خودروهای ایمنی بزرگراه، گفت. "من فکر می کنم وسایل نقلیه امروزی آنقدر خوب و قابل اطمینان هستند که بسیاری از افراد می توانند برای مدتی چراغ های هشدار داشبورد را نادیده بگیرند و همچنان تجربه رانندگی بسیار خوبی داشته باشند."

حرفه ای که صرف انجام تست های تصادف و تحقیق در مورد ایمنی خودرو شده است به آربلائز بینش منحصر به فردی در مورد نحوه محافظت خودروها از سرنشینان می دهد. با این حال، همانطور که وسایل نقلیه پیچیده تر می شوند ، این عامل انسانی است که می تواند موانعی ایجاد کند. آربلائز گفت: «مردم اغلب واقعاً این دستگاه بسیار پیچیده را که با سرعت بسیار بالا در اطراف آن حرکت می کنند، درک نمی کنند. "چند نفر را می شناسید که کتابچه راهنمای خودرو  را می خوانند؟ خیلی خیلی کم."

به گفته مت اندرسون، متصدی حمل‌ونقل در موزه هنری فورد یکی از اولین چراغ‌های هشدار داشبورد پیدا شده است که مربوط به خودروی هادسون در سال 1933 می باشد.

اندرسون به صفحه ای از کتابچه راهنمای این خودرو در سال 1933 اشاره می کند که در آن چراغ هشدار ژنراتور به عنوان "جواهر قرمز" روی داشبورد خودرو ذکر شده است. دفترچه راهنما توصیه می کند که وقتی خودرو به سرعتی بالاتر از دور آرام رسید، چراغ باید خاموش شود. اگر با سرعت بالای 20 مایل در ساعت شروع به چشمک زدن کند، به این معنی است که باتری شارژ نمی شود. طبق دستورالعمل، "در این مرحله، "سیستم الکتریکی شما باید توسط فروشنده هادسون شما بررسی شود."

بنابراین، نزدیک به 90 سال پیش، ماشین‌های ما قبلاً سعی می‌کردند به ما بفهمانند که مشکلی وجود دارد. برای جبران زمان از دست رفته و سوء تفاهم های گذشته، اجازه دهید برخی از رایج ترین چراغ های هشدار داشبورد و معنای هر یک را بررسی کنیم.

دلایل روشن شدن چراغ چک موتور جک S5

دلایل روشن شدن چراغ چک موتور جک S5

 

ما با بدترین شروع می کنیم. چراغ چک موتور چیزی است که صاحبان جک S5 بیش از همه از آن متنفرند. معمولاً، این هشدار به شکل یک موتور شبح‌شده است، اگرچه گاهی اوقات از دست دادن پیام «CHECK ENGINE» تمام درپوش‌ها حتی سخت‌تر است.

در حالی که ترسناک ترین به نظر می رسد، چراغ چک جک S5 یکی از مبهم ترین آنها است زیرا به هر چیزی که به موتور خودرو و سیستم آلایندگی خودروی جک S5 مربوط باشد می تواند مرتبط باشد. مشکل بالقوه می تواند به اندازه یک سیم شل، یک کلاهک گاز نامناسب یا شیر برقی فرسوده باشد. یا می تواند به این معنی باشد که مشکل بسیار جدی تری در قلب خود موتور وجود دارد.

اگر چراغ چک جک S5 هنگام رانندگی روشن می شود و همه چیز در ماشین خوب به نظر می رسد، وحشت نکنید، اما آن را نادیده نگیرید. وسیله نقلیه را نزد مکانیک ببرید تا یک تست تشخیصی را انجام دهد و مشکل را پیدا کند. از سال 1996، هر خودرو و کامیون سبک جدیدی که در آمریکا فروخته می شود، از نظر قانونی ملزم به داشتن سیستم تشخیصی On Board (OBD) است. این رایانه ای است که سطوح آلاینده ها و سایر اجزای حیاتی موتور را کنترل می کند. با اسکن OBD، یافتن مشکل آسان‌تر است - چیزی به سادگی سفت کردن پدال گاز ممکن است مشکل را حل کند. این همچنین از کارکرد خودروی پرتاب کننده آلاینده ها بدون اینکه راننده بداند مشکلی در زیر کاپوت پنهان شده است، جلوگیری می کند.

اگر چراغ چک جک S5 روشن شد و خودرو به طور ناگهانی شروع به کار نامنظم کرد یا صداهای عجیبی تولید کرد ، فوراً توقف کنید و با یدک کش به تعمیرگاهی مطمئن بروید. این بدان معنی است که یک مشکل بسیار جدی تر وجود دارد، مانند یک اشتباه که می تواند برای همیشه به موتور خودرو آسیب برساند. چشمک زدن چراغ چک موتور می تواند به معنای به خطر انداختن خود و خراب کردن پیشرانه خودرو باشد.

علت روشن شدن چراغ چک باتری جک S5

دلایل روشن شدن چراغ چک باتری جک S5

رمزگشایی هشدار باتری آسان است زیرا دقیقاً شبیه چیزی است که نیاز به توجه دارد. اگر چراغ باتری روشن شد اما ماشین روشن شد و به طور معمول رانندگی کرد، فریب نخورید. ممکن است یک مشکل طولانی مدت با خود باتری یا مشکلات احتمالی در سیم کشی، دینام یا سایر اجزای الکتریکی خودرو وجود داشته باشد.

علت روشن شدن چراغ رادیاتور جک S5

دلایل روشن شدن چراغ رادیاتور جک S5

 

هشدار دمای رادیاتور که شبیه دماسنج است که در اقیانوس فرو می‌رود، به شما این امکان را می‌دهد که بدانید ماشین شما خیلی داغ است. این می تواند ناشی از خرابی پمپ آب، سطح پایین مایع رادیاتور در رادیاتور، نشتی یا ترکیدگی شیلنگ خنک کننده یا حتی آسیب به خود رادیاتور جک S5 باشد. اینها مسائل جدی هستند و در صورت نادیده گرفتن می توانند منجر به مشکلات بسیار بزرگتری در موتور شوند. مانند یک چراغ چک موتور که چشمک می زند، رانندگی با ماشینی که بیش از حد گرم شده است نه تنها خطرناک است، بلکه خطر خراب کردن دائمی حالت حمل و نقل چهار چرخ شما را نیز به همراه دارد.

علت روشن شدن چراغ گیربکس جک S5

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس جک S5

روشن شدن چراغ گیربکس نشان می دهد که قطعات داخلی گیربکس شما به نقطه بحرانی می رسند. این ممکن است به دلیل بکسل کردن بیش از حد سنگین، سطح پایین مایع انتقال، یا، جدی تر، سایش بیش از حد در عملکرد داخلی گیربکس ایجاد شود.

علت روشن شدن چراغ روغن موتور جک S5

دلایل روشن شدن چراغ روغن موتور جک S5

برنده جایزه بهترین چراغ هشدار داشبورد برگشتی، یک قوطی روغن (کامل با یک قطره روغن که از آن بیرون می آید). چراغ روغن موتور جک S5 روشن می‌تواند چیزی به سادگی ماشین شما را نشان دهد که به شما می‌گوید باید روغن آن پر شود. به طور جدی تر، روشن شدن چراغ روغن موتور جک S5 می تواند به معنای نشتی در موتور یا قطعات فرسوده مانند رینگ پیستون منفجر شده یا پمپ روغن شکسته باشد. اگر نشانگر میزان روغن موتور نشان می دهد که سطح روغن پایین است و اضافه کردن روغن چراغ را خاموش می کند، پس شما خوش شانس هستید. اگر با این روش کار درستی انجام نشد، یا چراغ کمی پس از اضافه کردن روغن روشن شد، بهتر است در اسرع وقت مشکل را بررسی کنید. رانندگی برای مدت طولانی با چراغ هشدار فشار روغن روشن یکی دیگر از راه های مطمئن برای ایجاد هزینه های سنگین تعمیر در جاده است. مانند بنزینی که در مخزن سوخت فرو می‌رود، سطح روغن خودروی شما نیز برای روشن نگه داشتن خودرو ضروری است.

علت روشن شدن چراغ میزان باد لاستیک جک S5

دلایل روشن شدن چراغ چک TPMS فشار باد لاستیک جک S5

این نور شبیه دو سوم دایره با علامت تعجب در وسط است. این خطوط کوچک در پایین به معنای نمادی از آج لاستیک خودرو هستند. متأسفانه، اگر با لاستیک‌هایی که به شدت کم یا بیش از حد باد شده رانندگی می‌کنید، اوضاع ممکن است زشت شود. در خودروی جک S5 مانند بسیاری از خودروهای مدرن، مانیتور فشار باد لاستیک‌ها دارای نمایشگری در گیج‌های راننده، یا در منوی واقع در سیستم اطلاعات سرگرمی است تا فشار دقیق لاستیک را در هر چرخ به راننده اعلام کند. به عنوان مثال، اگر یکی از لاستیک‌ها به طور قابل‌توجهی فشار هوای کمتری نسبت به بقیه نشان می‌دهد، خودرو را متوقف کرده و تایر را با درجه فشار صحیح دوباره پر کنید. خودرو را روشن کنید و ببینید چراغ هشدار فشار باد لاستیک بعد از چند دقیقه خاموش می شود یا خیر. اگر اینطور نباشد، ممکن است آسیبی به لاستیک وارد شود که باعث نشتی سریع شود.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی جک S5 در حین حرکت

دلایل روشن شدن چراغ ترمز دستی جک S5

همه ما دوست داریم در مورد سرعت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت صحبت کنیم. اما اگر زمانی که ترمز درگیر شده است، وسیله نقلیه سریع و کنترل‌شده توقف نکند، اوضاع ممکن است سخت شود. یک اشتباه رایج زمانی رخ می دهد که راننده در حالی که ترمز دستی درگیر است، خود را کنار می کشد و باعث می شود چراغ هشدار ترمز دستی جک S5 روشن شود. این موضوع می‌تواند فرسودگی لنت ترمز، سطح پایین روغن ترمز یا مشکل در سیستم ترمز ضد قفل (ABS) باشد. در یک موضوع مشابه در مورد قدرت توقف خودرو، چراغ ABS روشن اغلب به این معنی است که مشکلی در سنسور سرعت چرخ وجود دارد، یا مشکلی در اتصالات و سیم‌کشی وجود دارد که می‌تواند از فعال شدن سیستم ترمز ضد قفل جلوگیری کند. رانندگی با خودروی خود بدون ABS هنوز ایمن است، فقط باید بدانید که تعمیر برای بازگرداندن اثربخشی کامل ترمز، به ویژه در سناریوی توقف وحشت، تضمین شده است.

علت روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا جک S5

دلایل روشن شدن چراغ هشدار کیسه هوا جک S5

روشن شدن این چراغ در اولین راه اندازی خودروی جک S5 کاملاً طبیعی است. اگر در حین رانندگی روشن بماند، ممکن است یکی از ایربگ های خودرو مشکل داشته باشد. این باعث نمی شود که در کنار جاده گیر کنید، اما در صورت تصادف می تواند خطرناک باشد.

در ادامه بخوانید :

لیست قیمت قطعات یدکی جک

تهران-خیابان ملت

Lavazemonline@gmail.com