×

علائم خرابی باتری خودرو

07 تیر 1401 ادمین لوازم آنلاین

صبح بیدار شده اید و دیرتان شده است و درست زمانی که بیشتر از هرروزی به خودروی خود نیاز دارید ماشین شما روشن نمی شود. شما همچنان سویچ را می چرخانید اما خودرو روشن نمی شود. بله متاسفانه باتری ماشین شما تمام شده است. اما چه عواملی ممکن است که باعث پایان عمر باتری خودرو شوند؟ با ما همراه باشید

علائم خرابی باتری خودرو

علائم خرابی باتری خودرو

چه آن را تجربه کرده باشید یا نه، مطمئناً همه می دانیم که هرگز نمی‌خواهیم کسی باشیم که 20 دقیقه قبل از اینکه باید سرکارش حاضر باشد ، «باتری ماشین من شارژ نمی‌شود» را جستجو ‌کند. باید چندی قبل با دیدن نشانه های زیر نسبت به شارژ یا تعویض باتری اقدام می کردید که عبارتند از :

کم نور شدن چراغ خودرو

کم نور شدن چراغ ها

هنگام رانندگی در شب ، باید دید کافی را داشته باشید تا بتوانید به موقع عکس العمل نشان دهید و به خوبی مسیر درست و بدون مانع را انتخاب کنید. پس اگر چراغ‌های خودروی شما به اندازه‌ کافی نور قبلی را ندارند و شما را با مشکل مواجه کرده اند و پر نور نیستند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که باتری خود را بررسی کنید.

کم نور شدن چراغ ها بر اثر پایان عمری باتری خودرو فقط مختص چراغ جلو نیست و عملکرد چراغ عقب خودرو را نیز متزلزل می کند که ایمنی خودرو را کاهش می دهد و باعث تصادف می شود. پس اگر خودروی خود را چک می‌کنید و متوجه می‌شوید که شارژ باتری خودرویتان بسیار کم است و نیازبه تعویض دارد ، فروشگاه لوازم یدکی لوازم آنلاین باتری انواع خودروها را ارائه می‌کند که تقریباً برای جایگزینی باتری هر مدل خودرویی مناسب است.

صدای تق تق استارت

صدای تق تق استارت

این حظه ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. یکی از مهم ترین علائم خرابی و پایان عمر باتری خودرو صدای تیک تاک زمان استارت می باشد. این نشانه مطمئنی است که باتری ماشین خوابیده است و باید تصمیم به تعویض باتری کنید.

خرید باتری خودرو

فروشگاه لوازم یدکی لوازم آنلاین باتری‌خودرو را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می‌کند که تقریباً برای هر مدلی از خودرو در دسترس است و در صورت نیاز به سرعت و کارآمد در دسترس است.

کند بودن میل لنگ موتور خودرو و روشن نشدن خودرو

یکی از رایج‌ترین علائم خاموش شدن باتری، کندی میل لنگ موتور است. هنگامی که می شنوید موتور اتومبیل خود به آرامی میل لنگ می زند، اتومبیل خود را در اسرع وقت به تعمیرگاه ببرید. می بینید، موتور شما در هر بار روشن شدن، آمپر را از باتری می گیرد و اگر باتری شما رو به اتمام باشد باعث می شود میل لنگ به درستی کار نکند.

ریپ زدن خودرو

ریپ زدن خودرو

اگر خودروی شما ریپ می زند می تواند نشانه ای از مرگ باتری باشد. البته ریپ زدن فقط مربوط به باتری نیست و قبل از تعویض باتری، کاربراتور یا انژکتور و شمع و وایرها را بررسی کنید. اگر مشکلی نداشتند باید باتری خود را تا قبل از خرابی کامل آن بررسی کنید.

اگر با خرید گران قیمت باتری جایگزین روبرو هستید، با شماره های درج شده درون سایت تماس حاصل فرماییدفروشگاه لوازم یدکی لوازم آنلاین تقریباً برای همه مدل‌های خودرو، قطعات باتری جایگزین استفاده شده را ارائه می کندکه به محض نیاز شما در دسترس هستند.

روشن ماندن چراغ های خودرو و خالی شدن باتری

این یکی بدیهی به نظر می رسد، اما اغلب پس از اینکه تمام توضیحات ممکن را برای مشکلات باتری انجام دادید و نمی توانید آن را بفهمید، ممکن است مشکل سیم کشی یا مشکل خود باتری باشد و یا حتی اینکه شما چراغ خودرو را روشن گذاشته اید و منجر به خالی شدن باتری شده است. یکی دیگر از عوامل مهم خالی شدن باتری این است که دیر به دیر خودرو را روشن کنید و این موضوع باعث کمتر شدن عمر باتری خودرو می شود.

اگر باتری ماشین شما به دلیل روشن بودن همان چراغ کوچک ، خالی شده است و عمل نمی کند باتری شما یا تمام شده یا ضعیف شده است. اگر فقط ضعیف است، ممکن است بتوانید آن را دوباره شارژ کنید، اما اگر عمر آن به پایان رسیده است فروشگاه لوازم یدکی لوازم آنلاین انواع باتری جایگزین را ارائه می دهد.

اقدامات قبل از خرید باتری خودرو

خرید باتری

اگر هر یک از موارد بالا درست باشد، احتمالاً باید به زودی باتری خودروی خود را تعویض کنید. ممکن است بتوانید با بررسی اینکه بست های باتری به درستی وصل شده اند، از هزینه کردن برای باتری جدید خودداری کنید. یک باتری ضعیف و یک باتری با بست های شل علائم مشابهی را نشان می دهند. اگر بست های باتری شل هستند، فقط آنها را سفت کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

خوشبختانه، باتری‌ها معمولاً زمانی که در شرف از کار افتادن هستند، علائم هشداردهنده نشان می‌دهند و به شما امکان می‌دهند قبل از اینکه خیلی دیر شود، یک باتری جایگزین پیدا کنید.

چگونه بفهمیم باتری خراب است یا دینام ؟

چگونه بفهمیم باتری خراب است یا دینام ؟

خرابی باتری و خرابی دینام علائم مشابهی را نشان می دهند، اما دو راه ساده برای تشخیص اینکه کدام یک شما را دچار مشکل می کند وجود دارد. اگر هنگام رانندگی چراغ باتری روشن شود، دینام شما در شرف خاموش شدن است. فقط چند دقیقه فرصت دارید تا موتور خاموش شود، پس فوراً آن را بکشید.

یکی دیگر از نشانه های خرابی دینام این است که اگر ماشین استارت بزند و کار کند اما ناگهان خاموش شود دینام خراب است. ممکن است متوجه شوید که مکرراً ماشین خود را روشن می کنید و باتری را مقصر می دانید، اما در واقع مقصر دینام شماست. اگر به دلیل خراب بودن دینام به طور منظم ماشین شما خاموش می شود توجه داشته باشید که احتمالاً زمان زیادی از عمر باتری خود را خالی کرده اید. اگر مرتباً ماشین را روشن می کنید و خاموش می شود تعویض دینام و باتری ایده بدی نیست.

برخی از افراد ممکن است به شما بگویند که ماشین را روشن کنید و کابل منفی را از باتری خود بردارید. تحت هیچ شرایطی این کار را نکنید. سال‌ها پیش، این ترفند ممکن است جواب داده باشد، اما سازندگان نحوه طراحی سیستم‌های الکتریکی خودرو را تغییر داده‌اند. اکنون، باتری شما برای کوتاه کردن تمام میخ های الکتریکی استفاده می شود. اگر باتری را از خودروی در حال حرکت جدا کنید، در معرض خطر صدمه زدن به تمام اجزای الکتریکی وسیله نقلیه شما قرار می گیرد و مشکلی به مراتب بدتر و البته پر هزینه تر نسبت به خرابی باتری یا دینام ایجاد می کند.

چه دینام و چه باتری شما خراب باشد، باید در اسرع وقت آن را تعویض کنید. این فقط یک مسئله زمان است که در میانه ناکجاآباد یا بدتر از آن در ترافیک سنگین با یک وسیله نقلیه ناگهانی مرده رها شوید. جهت خرید دینام و باتری خودرو و دیگر متعلقات مربوط به باتری کافیست با ما تماس بگیرید.

انواع قطعات خودرو را با قیمت مناسب از فروشگاه لوازم یدکی لوازم آنلاین دریافت کنید. به غیر از باتری، ما انواع قطعات خودرو مانند سپر ، انواع شیشه خودرو ، آینه بغل ، رادیاتور بخاری و رادیاتور کولر و صدها قطعه دیگر را برای اکثر تولید کنندگان و مدل ها داریم. تعویض هر قطعه خودرو می تواند گران باشد، اما با می توانید قطعه مورد نظر خود را به راحتی و با کیفیت بالا بیابید و درب منزل تحویل بگیرید.

تهران-خیابان ملت

Lavazemonline@gmail.com